Így találd meg a márkád hangját

A márkahanggal közvetíti egy cég a fogyasztói felé az üzeneteit. Fontos, hogy ezt a márkahangot értse, kedvelje és elfogadja a célpiac.
Egy márkahang erejét az adja, milyen módon kommunikál a vevőivel. Az unalmas kommunikáció könnyen feledhető márkahanghoz vezethet. Ezért az sem mindegy, hogy egy márkát milyen karakter képviseli.

Miért fontos a hangnem a márkák számára?

A legszorosabb értelemben vett hangszín arra utal, ahogyan mondunk valamit. A márkák esetében a hangszín az írott szóra vonatkozik. De függetlenül attól, hogy egy konferencián egy mikrofonba beszélünk, vagy blogbejegyzést írunk, a hangnem mindenképpen kihat a hallgatóságra. És ami az írásbeli kommunikációt illeti, sok tényező együttesen hozza létre a márkahangot.

A márka hangnemének négy kulcseleme:

  • Szóválasztás
  • Központozás
  • Üzenet elhelyezése
  • Mondatszerkezet
Ez a négy összetevő megváltoztathatja az olvasó véleményét az üzeneted iránt, és azt, hogy hogyan reagáljanak rá. Egyetlen üzenet írható bármilyen hangszínnel; a legfontosabb annak eldöntése, melyik hangzás a leghatékonyabb. Ha a hangnem nem megfelelő, a közönség sértettnek vagy dühösnek érezheti magát. Ha pedig a márkahang ideális, akkor a közönség boldog, velünk marad, sőt, ajánlja is a márkát.

Ezt mondaná a márka, ha tudna beszélni

A márka hangja a márka írásos kifejezése. Azaz ezt mondaná a márka, ha tudna beszélni. A márka hangszín viszont az, amilyen stílusban az adott kommunikációt eljuttatjuk az olvasóhoz. A tónus pedig az, ami megteremti az érzelmi hatást.

Hogyan fejleszthetjük a márkánk hangját?

1. Gyűjtsük össze a cég céljait és értékeit Ahhoz, hogy a márkához megfelelő hangnemet alakítsunk ki, ismernünk kell néhány fontos részletet:
  • Amit a vállalat megpróbál megvalósítani – mind összességében, mind pedig egy adott kommunikáción keresztül
  • A márka által korábban használt hangnem
  • A vállalat alapvető értékei
A korábban közzétett blog és a közösségi média bejegyzéseinek áttekintése hasznos módszer lehet a korábbi hangok megértéséhez. A közönség benyomásainak ismerete szintén segíthet felmérni, hogy megfelelő-e a márkánk hangja. Ezek az információk együttesen jó ötletet adnak az elérni kívánt célokról, amelyek segítenek a hangnem alakításában. 2. Értse meg a célközönségét A márkahang könnyen félre mehet, ha nem tudjuk pontosan megérteni, ki a közönsége. A probléma leküzdése érdekében érdemes kutatást folytatni a vállalat ideális közönségéről, és arról, hogy mi vonzza őket. A márkahang kialakításához tudnunk kell a kulcsfontosságú demográfiai adatokat, például a korosztályt, nemet, és azt, hogy miként szeretnek kommunikálni és tanulni. Utóbbi a kommunikációhoz használt platformtól függően változhat, legyen szó közösségi médiáról, blogról, hírlevélről stb. 3. A hangszín négy dimenziója
  • Vicces és komoly
  • Formális kontra alkalmi
  • Tiszteletteljes és tiszteletlen
  • Lelkes és tényszerű
Ezekkel az ernyőhangokkal összegyűjthetjük az egyes kategóriák alá illő szavakat. Ha ezeket a szavakat használjuk a márkaüzenetben, könnyebben kialakíthatjuk az ideális márkahangot. 4. Tartsuk naprakészen a márkánk hangját Létfontosságú megbizonyosodni arról, hogy a vállalat változásával a márkahang is változik. Így mindenki, akinek köze lehet a vállalat kommunikációjának létrehozásában, ismernie kell a márkahangot. Az első feladat tehát egy új kolléga alkalmazásánál, a márkahang elsajátíttatása.

Példák hatékony márkahang kialakítására

A Barkbox hangja hétköznapi és derűs. Ha megnézzük a GYIK kérdésüket: „Hol van a rendelésem többi része?”, és a rá adott választ: „Ne aggódj!”, akkor azt látjuk, hogy egy laza és derűs hangot közvetít, ami megnyugvást ébreszt a látogatókban. Az Old Spice hangja gyakran infantilis és lelkes. Ez hozzájárul a márka közvetlen és abszurd tendenciájú hangjához, amely fiatalabbak számára vonzó. A Nielsen modell szerint az Old Spice hangneme vicces, hétköznapi és lelkes.

SEGÍTSEN CSAPATUNK MEGVALÓSÍTANI A CIKKBEN ELHANGZOTT TIPPEKET?

AKKOR KÉRJ TŐLÜNK ELKÖTELEZŐDÉS MENTESEN EGY AJÁNLATOT

"*" a kötelező mezőket jelöli

Név*
Miben segíthetünk?*
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Szerző:

További cikkek:

ALDA Holding TikTok kommunikáció

Megbízónk az ALDA Holding Zrt. a kezdetekben árnyékolástechnikai termékek gyártásával foglalkozott, de idővel a műanyag és alumínium nyílászárók specialistájává is vált. Olyan kommunikáció kidolgozásával és

Tovább olvasom »

Webshippy AdPack szolgáltatás kampány

Ügyfelünk, a Webshippy Kft. egy magyar vállalkozás, amely kiszervezett logisztikai és dropshipping szolgáltatásokat, valamint logisztikai szoftver megoldásokat nyújt webáruházak és online értékesítést is végző nagyvállalatok

Tovább olvasom »
cegmenedzser.hu honlap redesign

Cégmenedzser redesign

Megbízónk, a hétszeres Magyar Brands-díjas Cégmenedzser Szoftver Kft. egy magyar vállalkozás, amely kimondottan a magyar kis- és középvállalkozások számára fejleszt és értékesít vállalatirányítási szoftvereket, immár

Tovább olvasom »

Sillmaster márka termékbevezetése

Ügyfelünk, a Sillmaster kiváló minőségű szálerősített, modern betontermékeket kínál az építkező, felújító lakosságnak. Az évek során a vállalat folyamatosan fejlesztette termékeit, hogy megfeleljen az ügyfelek

Tovább olvasom »

Sillmaster arculattervezés

Az erő, az innováció és a modern design összefonódása Ügyfelünk, a Sillmaster kiváló minőségű szálerősített, modern betontermékeket kínál az építkező, felújító lakosságnak. Az évek során

Tovább olvasom »