A márkahanggal közvetíti egy cég a fogyasztói felé az üzeneteit. Fontos, hogy ezt a márkahangot értse, kedvelje és elfogadja a célpiac.
Egy márkahang erejét az adja, milyen módon kommunikál a vevőivel. Az unalmas kommunikáció könnyen feledhető márkahanghoz vezethet. Ezért az sem mindegy, hogy egy márkát milyen karakter képviseli.
Miért fontos a hangnem a márkák számára?
A legszorosabb értelemben vett hangszín arra utal, ahogyan mondunk valamit. A márkák esetében a hangszín az írott szóra vonatkozik. De függetlenül attól, hogy egy konferencián egy mikrofonba beszélünk, vagy blogbejegyzést írunk, a hangnem mindenképpen kihat a hallgatóságra. És ami az írásbeli kommunikációt illeti, sok tényező együttesen hozza létre a márkahangot.A márka hangnemének négy kulcseleme:
- Szóválasztás
- Központozás
- Üzenet elhelyezése
- Mondatszerkezet
Ezt mondaná a márka, ha tudna beszélni
A márka hangja a márka írásos kifejezése. Azaz ezt mondaná a márka, ha tudna beszélni. A márka hangszín viszont az, amilyen stílusban az adott kommunikációt eljuttatjuk az olvasóhoz. A tónus pedig az, ami megteremti az érzelmi hatást.Hogyan fejleszthetjük a márkánk hangját?
1. Gyűjtsük össze a cég céljait és értékeit Ahhoz, hogy a márkához megfelelő hangnemet alakítsunk ki, ismernünk kell néhány fontos részletet:- Amit a vállalat megpróbál megvalósítani – mind összességében, mind pedig egy adott kommunikáción keresztül
- A márka által korábban használt hangnem
- A vállalat alapvető értékei
- Vicces és komoly
- Formális kontra alkalmi
- Tiszteletteljes és tiszteletlen
- Lelkes és tényszerű