Ügyfelünk az Újház Piramis Építőház Kft. több mint 25 éve forgalmaz minőségi építőanyagokat, egy évtizede pedig az Újház kereskedelmi hálózat tagja. 150 gyártó, beszállító partner mintegy 200.000 termékét forgalmazzák, amely felöleli a szerkezeti házépítésekhez szükséges anyagok teljes körét.
A cég egy országos, nem reprezentatív piackutatás kitalálásával és kivitelezésével bízott meg minket, amelynek célja a lakossági célpiac felmérése, akik ingatlanuk felújításában gondolkodtak – kiemelt tekintettel a nyílászárók, homlokzati szigetelés és hőszigetelés területére.
A kutatásnak három célja is volt: egyrészről adatbázis-építés az építkezés témakörére nyitott lakossági szegmensből, másrészről információszerzés a közvélekedésről, amelyre a cég középtávú stratégiai terveit alapozhatta, harmadrészt a felmérés eredménye sajtómegjelenési lehetőséget biztosított a cégnek.
A kutatás fő platformja egy landing oldal volt (https://kutatas-piramisepitohaz.hu/), amelyen elindítottuk a Nagy Magyar Hőszigetelési Felmérést. A felmérés kérdései a következő témakörökre vonatkoztak: az otthonok energiahatékonyságának állapota, a közeljövőben tervezett felújítások, az építkezések legnagyobb akadályai, építkezéssel kapcsolatos tájékozódás módjai, otthonfelújítási támogatás igénybevétele, önerő összege.
Ügyfelünk felajánlott egy nyereményt (1 db 50.000 Ft értékű vásárlási utalványt), amely építőanyagra és barkácstermékekre volt beváltható az Újház Piramis Építőház Kft-nél vagy webshopjában, az építőanyag.hu oldalon. A sorsolást a kérdőívet kitöltők között végeztük el a kampányidőszak zárultával.
A felmérést EDM hírlevelekben, Facebook posztokban, illetve hirdetésekben promotáltuk a kampány ideje alatt. A kampányra elsősorban Facebook Ads segítségével tereltünk embereket. A kampány oldalára ezen felül külsős EDM kiküldés vásárlásával is áttereltünk embereket lokális célzással.
A kampány elsődleges célja a piac felmérése és adatbázis építése volt szegmentáltan a témakörre és a lokációra. A kérdőívet több mint 2.400 regisztrált felhasználó töltötte ki, ez jelentősen túllépte a célszámot. A kampányban részt vevő személyeket hírlevéllel, illetve telefonos értékesítéssel folyamatosan leptetjük előrébb a vásárlás felé.
Az eredményeket az ügyféllel közösen jónak értékeltük, hiszen a kampány azokat célozta meg, akik lokálisan az ügyfél régiójában laknak, illetve terveznek valamilyen építkezéssel kapcsolatos beruházást, őket sikerült elérni.