Magyarországon is egyre többen lovagolják meg a dropshipping hullámot. Azok, akik kellő ismerettel vágnak bele ebbe az újfajta kereskedési formába, hatalmasat nyernek. És a többiek? Rendszerint rövid időn belül a hullámok alatt találják magukat. De mit tudnak azok, akik ma már milliós forgalmat bonyolítanak le a dropshippingnek hála?
Egy adag pozicionálás, egy adag termékismeret, egy adag marketing, és a dropshipping működik
Egy kereskedő úgy érhet el kimagasló profitot, hogy a dropshippingnak hála nem kell költenie raktározásra, logisztikára, ennek köszönhetően pedig a beruházási költségek is meglehetősen alacsonyak.
Ahhoz, hogy a dropshipping rendszer működjön, természetesen kell az is, hogy a nagykereskedők, gyártók is lássanak benne fantáziát. De miért ne látnának, mikor a viszonteladók belépésével drasztikusan csökken számukra az értékesítés és a marketing költsége, illetve a rájuk fordított idő.
A dropshipping ereje tehát abban rejlik, hogy a rendszerben mindkét fél azzal foglalkozik, amihez ért. A gyártó, nagykereskedő a kiváló termékek előállításával, raktározással, logisztikával, valamint a termékek kiszállításával. Eközben egy dropshipping kereskedő az online értékesítésre összpontosít.
Egy trend, ami meredeken ível fölfelé
A dropshipping egyre népszerűbb a kiskereskedők körében. Nem véletlenül, hiszen ma már a gyártók, nagykereskedők gyakran teljes rendszereket (honlap, support, stb.) adnak át a dropshipping során a kereskedők számára. Így a kiskereskedő egy vérprofi rendszerrel a háta mögött ugorhat fejest a rendszerbe.
Hogyan „dropshippingelnek” azok, akik kiugró profitot szereznek a rendszerből?
A számok azt mutatják, hogy azok a kiskereskedők lesznek sikeresek a dropshippingben, akik 3 dologban is otthonosan mozognak: marketing (1); termékismeret (2); pozicionálás (3). A jó hír, hogy mindhárom terület könnyen tanulható.
A marketingben fontos, hogy a kiskereskedő adatbázist építsen, hogy egész évben alacsony költségen tudjon értékesíteni (hírlevelekkel). A viszonteladónak ezentúl érdeke, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyeket jól ismer, így hitelesebb lesz mind a beszállítók, mind a vevők felé.
Mivel a dropshipping egyre nagyobb szeletet szakít ki magának a webshop tortából, és sokszor nem csak egymással, hanem a multik webáruházával is fel kell venniük a harcot, azok a kiskereskedők lesznek sikeresek, akik megfelelően pozicionálják magukat. Például játék webshop helyett okosjátékokat hirdetnek, általános divat webáruház helyett molett divatáruházat hoznak létre az interneten.
Egy azonban biztos: ma már egyre több hazai gyártó, nagykereskedés keres dropshipping kiskereskedő partnereket. Hogy miért? Mert a rendszer mindkét félnek kiváló növekedési lehetőséget biztosít.
Mi is az a dropshipping?
A dropshipping során a vevő megvásárol egy adott terméket a webshopban. A termék azonban nem a webshopot üzemeltető viszonteladón keresztül kerül a vevőhöz, hanem azt közvetlenül a nagykereskedő szállítja ki számára.
A híres Zappos sztori
A Zappos annak idején különféle cipők, táskák és ruhák online értékesítésére specializálódott. Különleges ügyfélszolgálatának köszönhetően a világ minden tájáról pozitív visszajelzéseket kapott a cég. A D&B Hoover adatai szerint a Zappos webshopja jelenleg mintegy 3 millió pár cipőt, kézitáskát és kiegészítőket tartalmaz több mint 1000 márkától. Ekkora választékot egy offline áruháztól lehetetlen lenne elvárni. 2009-ben az Amazon több mint 1,2 milliárd dollárért vásárolta meg a Zappost. 2003-ra a vállalat bevételeinek 25% -a származott dropshipping tevékenységből.
Ha tetszett a cikkünk, olvasd el az előzőt is, ahol a videózás témakörében adunk néhány tippet!