Dropshipping, ahol mindenki jól járhat

Magyarországon is egyre többen lovagolják meg a dropshipping hullámot. Azok, akik kellő ismerettel vágnak bele ebbe az újfajta kereskedési formába, hatalmasat nyernek. És a többiek? Rendszerint rövid időn belül a hullámok alatt találják magukat. De mit tudnak azok, akik ma már milliós forgalmat bonyolítanak le a dropshippingnek hála?

Egy adag pozicionálás, egy adag termékismeret, egy adag marketing, és a dropshipping működik

Egy kereskedő úgy érhet el kimagasló profitot, hogy a dropshippingnak hála nem kell költenie raktározásra, logisztikára, ennek köszönhetően pedig a beruházási költségek is meglehetősen alacsonyak.

Ahhoz, hogy a dropshipping rendszer működjön, természetesen kell az is, hogy a nagykereskedők, gyártók is lássanak benne fantáziát. De miért ne látnának, mikor a viszonteladók belépésével drasztikusan csökken számukra az értékesítés és a marketing költsége, illetve a rájuk fordított idő.

A dropshipping ereje tehát abban rejlik, hogy a rendszerben mindkét fél azzal foglalkozik, amihez ért. A gyártó, nagykereskedő a kiváló termékek előállításával, raktározással, logisztikával, valamint a termékek kiszállításával. Eközben egy dropshipping kereskedő az online értékesítésre összpontosít.

Egy trend, ami meredeken ível fölfelé

A dropshipping egyre népszerűbb a kiskereskedők körében. Nem véletlenül, hiszen ma már a gyártók, nagykereskedők gyakran teljes rendszereket (honlap, support, stb.) adnak át a dropshipping során a kereskedők számára. Így a kiskereskedő egy vérprofi rendszerrel a háta mögött ugorhat fejest a rendszerbe.

Hogyan „dropshippingelnek” azok, akik kiugró profitot szereznek a rendszerből?

A számok azt mutatják, hogy azok a kiskereskedők lesznek sikeresek a dropshippingben, akik 3 dologban is otthonosan mozognak: marketing (1); termékismeret (2); pozicionálás (3). A jó hír, hogy mindhárom terület könnyen tanulható.

A marketingben fontos, hogy a kiskereskedő adatbázist építsen, hogy egész évben alacsony költségen tudjon értékesíteni (hírlevelekkel). A viszonteladónak ezentúl érdeke, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyeket jól ismer, így hitelesebb lesz mind a beszállítók, mind a vevők felé.

Mivel a dropshipping egyre nagyobb szeletet szakít ki magának a webshop tortából, és sokszor nem csak egymással, hanem a multik webáruházával is fel kell venniük a harcot, azok a kiskereskedők lesznek sikeresek, akik megfelelően pozicionálják magukat. Például játék webshop helyett okosjátékokat hirdetnek, általános divat webáruház helyett molett divatáruházat hoznak létre az interneten.

Egy azonban biztos: ma már egyre több hazai gyártó, nagykereskedés keres dropshipping kiskereskedő partnereket. Hogy miért? Mert a rendszer mindkét félnek kiváló növekedési lehetőséget biztosít.

Mi is az a dropshipping?

A dropshipping során a vevő megvásárol egy adott terméket a webshopban. A termék azonban nem a webshopot üzemeltető viszonteladón keresztül kerül a vevőhöz, hanem azt közvetlenül a nagykereskedő szállítja ki számára.

A híres Zappos sztori

A Zappos annak idején különféle cipők, táskák és ruhák online értékesítésére specializálódott. Különleges ügyfélszolgálatának köszönhetően a világ minden tájáról pozitív visszajelzéseket kapott a cég. A D&B Hoover adatai szerint a Zappos webshopja jelenleg mintegy 3 millió pár cipőt, kézitáskát és kiegészítőket tartalmaz több mint 1000 márkától. Ekkora választékot egy offline áruháztól lehetetlen lenne elvárni. 2009-ben az Amazon több mint 1,2 milliárd dollárért vásárolta meg a Zappost. 2003-ra a vállalat bevételeinek 25% -a származott dropshipping tevékenységből.

Ha tetszett a cikkünk, olvasd el az előzőt is, ahol a videózás témakörében adunk néhány tippet!

SEGÍTSEN CSAPATUNK MEGVALÓSÍTANI A CIKKBEN ELHANGZOTT TIPPEKET?

AKKOR KÉRJ TŐLÜNK ELKÖTELEZŐDÉS MENTESEN EGY AJÁNLATOT

"*" a kötelező mezőket jelöli

Név*
Miben segíthetünk?*
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Szerző:

További cikkek:

ALDA Holding TikTok kommunikáció

Megbízónk az ALDA Holding Zrt. a kezdetekben árnyékolástechnikai termékek gyártásával foglalkozott, de idővel a műanyag és alumínium nyílászárók specialistájává is vált. Olyan kommunikáció kidolgozásával és

Tovább olvasom »

Webshippy AdPack szolgáltatás kampány

Ügyfelünk, a Webshippy Kft. egy magyar vállalkozás, amely kiszervezett logisztikai és dropshipping szolgáltatásokat, valamint logisztikai szoftver megoldásokat nyújt webáruházak és online értékesítést is végző nagyvállalatok

Tovább olvasom »
cegmenedzser.hu honlap redesign

Cégmenedzser redesign

Megbízónk, a hétszeres Magyar Brands-díjas Cégmenedzser Szoftver Kft. egy magyar vállalkozás, amely kimondottan a magyar kis- és középvállalkozások számára fejleszt és értékesít vállalatirányítási szoftvereket, immár

Tovább olvasom »

Sillmaster márka termékbevezetése

Ügyfelünk, a Sillmaster kiváló minőségű szálerősített, modern betontermékeket kínál az építkező, felújító lakosságnak. Az évek során a vállalat folyamatosan fejlesztette termékeit, hogy megfeleljen az ügyfelek

Tovább olvasom »

Sillmaster arculattervezés

Az erő, az innováció és a modern design összefonódása Ügyfelünk, a Sillmaster kiváló minőségű szálerősített, modern betontermékeket kínál az építkező, felújító lakosságnak. Az évek során

Tovább olvasom »