Egyebek mellett ez derült ki a Cégmenedzser kutatásából, amelyben 2 000 magyar cég döntéshozója vett részt.
Egyértelműen a hazai cégek alacsony digitalizációs szintjére utal az is, miszerint a magyar cégek körében az Excel a legkiemelkedőbb és legtöbbet használt szoftver. A hazai cégek 70%-a használ Excelt munkafolyamatai monitorozására.
„Az Excel táblákból irányított marketing azonban lassú, pontatlan, és nem teszi lehetővé az azonnali közbeavatkozást.”
Az Excel ugyanis csak egy keretet ad, a feladatokat azonban nagyrészt továbbra is a marketinges kollégák végzik számológéppel, ezerféle helyről kinyert adatokból.
A Smart24 azonban kiváltja a heti, manuális marketingjelentéseket, így lehetőség van egy-egy rosszabbul teljesítő marketing eszköz (Facebook- vagy Google hirdetés, hírlevél, poszt, videó…) azonnali módosítására, cseréjére.
Az Excel tábla valójában csak az adatok összegyűjtésére elegendő. Arra, hogy a begyűjtött adatokból összefüggéseket lássunk, gyors döntéseket hozzunk, már egy profi marketing szoftverre lesz szükség.