A legfőbb kihívás egy marketinges számára, hogy megtalálja azt a közösségi média felületet, amelyen aztán olyan kommunikációt folytathat a cég, amely támogatja a vevőszerzést a hosszú távú marketing stratégia mellett. A jelenlegi lehetőségek széles skálán mozognak, ezért összeírtuk, hol, mikor és mit érdemes posztolnia ma Magyarországon egy vállalatnak.
Magyarország közösségi média térképe – Kik a legaktívabbak?
Facebook – közösségi média
A Facebook még mindig a legtöbb felhasználóval rendelkező social media platform a világon és Magyarországon. A hazai felhasználói fiókok száma eléri a 6,75 milliót. A legaktívabb a 25-34 éves korosztály, de a 35-44, valamint a 45-54 korosztály is aktív használója a felületnek, mi több az 55-nél idősebb korosztály is nagy számban megtalálható a Facebookon.
Forrás: https://roihacks.hu/facebook-felhasznalok-szama-magyarorszagon/
Instagram – közösségi média
Az Instagram folyamatosan növekvő tendenciát mutat. Mivel más típusú média, mint a Facebook, így más felhasználói szokások is jellemzik. A felhasználói fiókok száma eléri a 2,5 milliót Magyarországon. A legaktívabb korosztály (18-24 éves korig) itt alacsonyabb, mint Facebookon, de a 25-34 éves korosztály itt is aktív. Ezen a közösségi média felületen leginkább ezt a két csoportot érjük el, bár a 35-44 éves korosztály még azért előfordul az Instagramon, de 45 év felett már jelentősen csökken a felhasználók száma.
Forrás: https://roihacks.hu/instagram-felhasznalok-szama-magyarorszagon/
LINKEDIN – közösségi média
A LinkedIn továbbra is az üzleti élet közösségi médiája. Elsősorban üzleti kapcsolatainkat tudjuk erősíteni, vezetőket, szakmai partnereket érünk el. A hazai felhasználói fiókok száma eléri a 1,15 milliót. A legaktívabbak korosztály hasonló a Facebookhoz (25-34 év) kor.
Forrás: https://roihacks.hu/linkedin-felhasznalok-szama/
TIK TOK – közösségi média
A Tik Tok egy erősen feltörekvő média, amit elsősorban a fiatalok használnak. A social media felületén elsősorban a 24 év alatti fiatalokat érjük el. Azonban látnunk kell azt is, hogy sokan a Tik Tok lehetőségeit úgy használják ki, hogy az Instagramra posztolják ki storyként a Tik Tokon elkészített videókat, ezért a felhasználók nem csak ezen a platformon jelennek meg.
Forrás: http://nuheadzmanagement.com/tiktok/
Mikor érdemes posztolni az egyes közösségi média platformokon?
Amikor közösségi média kommunikációt folytat a márkánk, akkor fontos, hogy a tevékenységünk támogassa a ROI-t, a tartalmaink ne csak szórakoztassák az embereket. Ezért folyamatosan monitorozzuk, mikor érdemes posztolnunk az egyes felületeken. A SproutSocial nemrég kiadott egy hivatalos elemzést arról, hogy az összes adatot figyelembe véve, milyen időszakban aktívak az emberek a közösségi médiában. A számok érdekesek, de persze fontos figyelembe vennünk, hogy ezek iparáganként, országonként eltérhetnek.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/
Az adatokból a következő következtetések vonhatóak le a Facebook posztolás időpontjáról:
- kedd délelőttől csütörtök délutánig általában a legnagyobb engagement-re számíthatunk
- hétfőn az emberek még nem nézegetik a Facebookot, pénteken pedig meg már nem
- hétvégén a szabadidős programok miatt általában kevesebb időt töltünk a Facebookon
Ha a posztolás időpontját az Instagram esetében is megvizsgáljuk, akkor ott egy picit más számokat látunk. Mivel az Instagramra más korosztály jár fel naponta, mint a Facebookra, ezért itt a következők a jellemzőbbek:
- ebédidőben, azaz 11-13 óra között akívak a felhasználók
- gondolva a tömegközlekedéssel hazafelé tartókra 16-17 óra körül is érdemes posztolni
- a vacsoraidővel egybekötve is eredményesebb a kommunikáció, 19-21 között érdemes posztolni és sztorizni
- hétvégén viszonylag alacsony elérést produkálnak a posztok, hiszen ilyenkor a felhasználók főleg a saját eseményeik feltöltésével törődnek, nem a tartalmakat fogyasztják
Ma már egy kattintással meg tudjuk mérni, mikor és hova érdemes posztolnunk
Sokszor nehéz eligazodni azon, hogy melyik social media platformon érdemes posztolni, sőt, melyik a legjobban teljesítő kommunikációnk, hiszen ha a Facebook-ot vagy az Instagram-ot nézzük, nincs egy olyan felület, ahol egy gombnyomásra sorrendbe tudnánk rakni a TOP posztokat. Ezért is éreztük úgy a Cégmenedzser szoftverfejlesztő vállalattal közösen, hogy létrehozzuk az első magyar support-tal rendelkező marketing hatékonyság mérő szoftvert, a SMART24-et, amiből egy gombnyomásra elérhetőek a legfontosabb, döntést befolyásoló marketing adatok.
Ha a fenti kimutatást egy klikkel lehúzzuk a szoftverből, azonnal láthatjuk, hogy a Facebook esetében milyen eredményeket értünk el a kommunikációnkkal. Ezeket az adatokat a Facebook Insights segítségével is el lehet érni, de ez jóval több időbe és kattintásba kerül. Valamint a Facebook Insights nem képes sorba rendezni a tartalmakat különféle szempontok szerint. A SMART24 rendszere képes arra, hogy egy kattintással listázza a posztokat aszerint, hogy melyik poszt esetében a legmagasabb a reach, az engagement vagy a link kattintása. Így azonnal átlátjuk, mely tartalmat érdemes kiemelni akár hirdetésekkel is. Így végre azokra az eszközökre költhetünk, amelyek garantáltan megtérülnek, nem beszélve arról, hogy a fogyasztói trendeket is követni tudjuk.
Ha a fenti kimutatásra kattintunk, a SMART24 rendszere azonnal betölti az adatokat a Facebook, Instagram és LinkedIn felületéről, így nem kell egyesével belépnünk mindhárom közösségi média felületre az adatok megismeréséhez. Ezen felül azonnal látjuk, hogy az elmúlt 7, 30 és 90 napban növekedett vagy csökkent a közösségi média posztok eredménye, sőt, itt is listázhatjuk a posztokat eredményességük alapján. Ezzel a rendszerrel leegyszerűsödik a marketing hatékonyság mérése.
Ha szeretnéd jobban megismerni a SMART24 szoftvert, akkor nézd meg elköteleződés-mentesen a szoftver bemutatóját tartalmazó videónkat, vagy keress minket egy bemutatóért.